Sunday, January 20, 2013

Tidak

Hidup bukan sekadar hendak memuaskan hati sendiri, tetapi hidup juga perlu puaskan hati orang lain. Hmm. Tapi sebagai manusia yang tidak sempurna, kekadang kita tidak mampu.

Aku juga.
Kamu juga.

Tidak? Terpulang. Itu kehendak sendiri. Tiada paksaan. Semuanya kerana rela hati.

Oleh itu, hindari sifat dengki dengan kelebihan yang mereka ada. Jangan dengki. Dengki itu musuh negara. Musuh utama umat islam akhir zaman. Musuh keluarga.

"Biarkan je azyan, nanti dia akan diam bila dia penat"

Aku tak faham. Mana silap aku. Setahu aku, diawal perkenalan kita, kita baik baik saja. Gembira. Gelak ketawa. Tapi kini?

Tidak mengapa. Aku gembira dengan hanya adanya dia disisi aku. Dia banyak membantu aku. Kau? Hanya membantu aku terus menderita sakit hati.

Tidak mengapa. Aku mampu tersenyum. Aku kuat. Aku budak baik. Hahahaha




Nah, senyuman aku yang paling menawan. Hahaha kau hado?

The End

No comments:

Post a Comment