Thursday, October 11, 2012

Mungkin



Setiap orang pasti didatangkan dengan masalah .

Ye .

Mungkin .

Sebab ?

Allah tahu apa yang terbaik untuk kita . Allah bagi kita ujian sebab DIA tahu kita mampu hadapi .

Tapi .

Dari cara awak bercakap , dari cara awak nasihat , dari cara awak bergerak dan sebagainya .

Sangat meluluhkan hati .

Sebab ?

Awak tiba tiba tahu kejadian lampau . Awak seolah olah ada di waktu semua itu berlaku .

Ini tidak adil . Awak pendusta .

Mungkin .

Awak adalah perutusan dari Allah untuk membimbing saya .

Tapi .

Saya sangat yakin awak bukanlah orangnya kerana setiap butir kata yang keluar amat menyakitkan hati . Siapa awak hendak menilai orang lain ? Siapa awak hendak mengatur kejadianNYA .

Saya berserah kepada Allah . Saya redha .

Mungkin .

Awak bukan yang terbaik untuk saya .

Please awak , stop pretending that you know everything while you're zero .

Ya Allah , bantu aku .


The End

No comments:

Post a Comment